Általános követelmények: - Csapat és témaválasztás Március 29-ig. - A beadandó GitHubon való megosztása. - A GitHub readme részét rendesen írjátok meg! A program megérthető és futtatható legyen a readme alapján! Amennyire lehetséges írjatok le egy példa futtatást a kimenettel együtt. Ha ez nincs rendesen megcsinálva, nem lehet ötös a jegy. - A beadandó bemutatása 5-10 percben az utolsó órán. - Határidő: 1 héttel a bemutató előtt.   A következő témák választhatók, de saját témát is hozhattok. Ebben az esetben írjatok egy emailt róla és megbeszéljük. 1. Dáma program. Írjatok egy saját dáma programot. Követelmények: - Lehessen dámát játszani egy másik emberi játékos ellen - Tudja jól a szabályokat, ne lehessen szabálytalanokat lépni - Számítógép ellen is lehessen játszani - A számítógépnek legyen valamilyen értelmes stratégiája 2. Qr kód generátor Írjatok egy programot, mely megadott szövegből szabályos qr kódot generál. Követelmények: - A qr kód generálást magatok írjátok meg, ne használjatok hozzá könyvtárat!! - Nem kell a teljes qr-kód szabványt elkészíteni, de használható qr kódot hozzon létre. - A qr kódot képként készítse el a program. - Legyen visszafejtő program is, de a kamerával való beolvasást nem kell megoldani, tehát elég, ha egy qr kódot reprezentáló tömböt visszafejt. 3. Kártya számolás modellezés Modellezetek egy kártya számolási stratégiát a Black Jack játékhoz. Pl https://en.wikipedia.org/wiki/Card_counting Követelmények: - Lehessen Black Jacket játszani. - A program tudjon játszani a számolási stratégia alapján, lehessen látni a játékok lefolyását. - Sok játék alapján készítsetek rövid elemzést a hatékonyságról. Hogy függ a hatékonyság a paklik számától? 4. Geogebra Készítsetek egyszerű, Geogebrához hasonló programot. Követelmények: - Lehessen egyszerű geometriai lépéseket végrehajtani (pont, kör, egyenes, szakasz felvétele, metszéspont kiszámítása stb) - Dinamikusan mozgathatóak legyenek a szerkesztések, ha mozgatunk egy pontot, a tőle függő objektumok is mozogjanak. - A grafikai részt megéri valamilyen modullal megoldani, pl: http://py5coding.org/ 5. Wave function collapse A wave function collapse algoritmus alapján készítsetek egy térkép/pálya/valami generátor. - Az algoritmus eredeti leírása itt található:https: github.com/mxgmn/WaveFunctionCollapse (Van sok youtube tutorial is.) - Magatoktól írjátok meg az algoritmust, ne használjatok modult/más kódját. - Az algoritmus sok része máshogy is csinálható, mint az eredeti leírásban. A cél, hogy jó eredményeket kapjatok, nem az, hogy precízen a leírást kövessétek, úgyhogy szabadon alakítsátok az algoritmust. 5. Saját ötlet Követelmények: - Legyen benne matek és programozás Egy csomó ötlet van itt: https://www.math.colostate.edu/~adams/teaching/math435spr2017/ProjectIdeas.pdf Korábbi projektek, ötlet gyanánt: - Rubik kocka megoldó. - Fekete macska kártyajáték stratégiáinak összehasonlítása. - Sudoku megoldók különleges stratégiával. - 15-ös tologatós játék. - Tic tac toe elemzés.